Hoe kun je vaststellen waar
een 
leerling op de leerlijnen staat?

Rekenkracht werkt vanuit leerlijnen, tussendoelen en toetsing. 
De leerlijnen met tussendoelen zijn volledig afgestemd op de referentieniveaus.

Via de toetsen krijgen leerkrachten waardevolle inzichten in waar leerlingen op de leerlijn zitten. De analyse laat op categorie- en leerdoelniveau de beheersing of uitval zien.
 

Met de afname en analyse stel je vast wat het niveau van een leerling is. Dit is het uitgangspunt voor het opstellen van het (les)programma. Het groepsoverzicht maakt de organisatie van je onderwijs een stuk gemakkelijker.

 

Wil je per leerdoel weten waar jouw leerlingen op de leerlijnen zitten? 

Neem dan contact op met Jan Vermeer voor een gratis en vrijblijvende groepsscan via 06 40 99 54 46 of vul het contactformulier onderaan deze pagina in.

 

Omgaan met verschillen

Om effectief te kunnen differentiëren is het nodig dat de leerkracht precies weet waar elke leerling zich per categorie op de leerlijn bevindt. Daarvoor gebruiken we toetsen, analyseformulieren en leerstofplanningen.

De leerlingen zijn tijdens de instructie actief en gericht op het onderzoeken van een bruikbare aanpak van een bepaald type som. Daarvoor gebruiken we lesbeschrijvingen, strategiekaarten en modellen. Voorwaarde is dat de leerlingen beschikken over een proactieve werkhouding. Ze maken zelf analyses, bepalen wat ze gaan oefenen en vragen hulp waar het niet alleen lukt. Daarvoor gebruiken we activerende werkvormen, taakkaarten en heeft iedere leerling zijn eigen overzicht via een persoonlijk dashboard.

 

Vraag vrijblijvend informatie aan

Methode Rekenkracht
Burg. van Beugenstraat 1

4904 LS Oosterhout​​

T: 06 40 99 54 46​

Rekenkracht, leerdoelgericht werken sinds 2012.